gayisokey

Värdelös

Kategori: Allmänt

Aldrig känt mig så fruktansvärt värdelös någonsin i hela mitt liv som jag gör just nu.
Adrig har någon sagt så..dumma/taskiga/elaka hemska saker till mig någonsin.
Att höra att man bara är ett enda stor problem för familjen, att familjen mår dåligt är mitt fel.
Att jag bara är ivägen och förstör.
Att ens pappa inte vill bo med en för att man bara förstör för alla andra... det vill nog ingen höra från ens förälder.

Har inte varit så här ledsen och gråtit så här mkt på flera år. Känns jävligt bra att hela jävla släkten kommer hit om några timmar för att fira min pappas fru som fyller år.

Har alltid varit bra på att förtränga mina känslor och att hålla igen gråten. Men det gick inte idag, det bara brast och jag kunde knappt andas och hela kroppen skaka i en halv timme. Fy fan vilken dag jag haft.

Hoppas jag lyckas klistra fast ett leende när släkten kommer så jag slipper bli utfrågad. Usch detr värsta som finns är när någon frågar vad som hänt nät man sitter och försöker hålla tillbaka gråten så gott det går. Nästan så man måste bita sig i läppen för gränsen är så nära på att spricka och så kommer frågan och allting brister och man kan inte hålla tillbaka tårarna längre och allt bara exploderar ut ur en. Skulle vara jäkligt jobbigt om det hände inför allihopa... 

Som det flesta vet är inte jag en person som gråter inför andra, inte ens när jag är ensam. Men senaste åren har jag börjat slappna av lite och börjat försöka visa mer känslor då jag mår SKIT av att hålla igen allt jag känner.

Den jag helst av alla inte vill gråta inför är min pappa, men det hände idag ändå.
Ganska svårt att vara stark när ens förälder sitter i bilen bredvid en och skriker i 30 min om vilket värdelöst liv man har. Har man inte klarar av någonting, att man itne är normal, att man förstör, att man är ett problem som han inte vill ha hemma.

Det brast. så jävla hårt. Och nu kan jag inte gå tillbaka till mitt glada humör. så fort jag börjar må ltie bättre så kommer dom förbannade jävla tårarna och hela kroppen brister ut i gråt. JÄVLA SKIT!

Det värsta är att jag vet att han har rätt. han har så jäävla rätt och nu fick jag det bekräftat. Jag är en liten feg mus som inte tar tag i någonting. Jag är 17 år och kan inte göra någonting själv.

Kommentarer

  • hanna säger:

    Hej. Jag vill bara berätta för dig att du absolut inte är misslyckad eller något av det där du skrev. Jag känner inte dig, men jag har följt din blogg därför att jag tycker du är en rolig, excentrisk (stavning?) person som vågar stå för det du tycker. Jag lovar att din pappa inte menade det han sa, iallafall att han inte alltid känner så. Mina föräldrar är precis likadana, och jag ska inte påstå att jag vet hur det känns, för jag vet inte alls vad som hänt dig, men jag vet hur det känns att bli sårad av ens egen förälder gång på gång, och värdelöskänslan man får efteråt. Nu lät det som att jag sa att jag visste hur det kändes, men jag vet för det första inte vilken nivå det ligger på hos dig, och dessutom kan man inte föreställa sig känslan utom just den sekund man känner den. Inte ens en person som känt det kan komma ihåg exakt hur dåligt man mådde, och det är därför du måste se framåt. Du kommer att må bättre, för det förtjänar du! Så försök att håll ut, du vet inom dig att du klarar det och du vet att du förtjänar att vara lycklig.

    2012-09-21 | 18:29:36
  • Johanna säger:

    visst, jag känner dig inte, men du är långt ifrån värdelös.
    jag finns om du skulle vilja ha någon att snacka med någon gång, bara att skriva.
    bra på att lyssna och förstå.
    kram på dig

    2012-09-21 | 18:34:20
    Bloggadress: http://accordingtodebeau.wordpress.com/
  • Anonym säger:

    Du är jättemodig, stark och värdefull och det vet du.

    Den värdelösa i det här fallet är din pappa, som sitter och klankar ner sådär på sin dotter. Ursäkta men vem fan gör så egentligen?
    Nej, skit i det bara, du vet själv hur bra du är. Det är han som har problem (obviously).

    2012-09-21 | 19:47:08
  • wodday säger:

    de är inte du som är värdelös utan de är mer din pappa, du får ursäkta mig men man säger inte så till sin dotter
    du är en stark person, de märker man genom att bara läsa din blogg Ida !
    kram

    2012-09-23 | 14:54:14
    Bloggadress: http://nattstad.se/wodday
  • E säger:

    visst jag känner inte dig, men när jag läser din blogg så verkar du vara en glad och posetiv tjej till tusen. I mina ögon är du långt ifrån värdelös!!
    jag gillar din blogg och verkligen dina bilder på dig, det finns inga ord hur fina dina ögon är och din kläd stil är awesome:) jag förstår hur du känner dig, jag har själv alltid varit bra på att förtränga mina känslor och hålla igen tårarna. man fejkar att man är glad och att man mår bra, för att man vill inte visa hur man mår inför andra. jag har sätt dig men inte vågat gå fram och heja för jag är en blyg tjej. forsätt blogga för det är du bra på:) kram

    2012-09-23 | 20:10:35
  • E säger:

    visst jag känner inte dig, men när jag läser din blogg så verkar du vara en glad och posetiv tjej till tusen. I mina ögon är du långt ifrån värdelös!!
    jag gillar din blogg och verkligen dina bilder på dig, det finns inga ord hur fina dina ögon är och din kläd stil är awesome:) jag förstår hur du känner dig, jag har själv alltid varit bra på att förtränga mina känslor och hålla igen tårarna. man fejkar att man är glad och att man mår bra, för att man vill inte visa hur man mår inför andra. jag har sätt dig men inte vågat gå fram och heja för jag är en blyg tjej. forsätt blogga för det är du bra på:) kram

    2012-09-23 | 20:13:10
  • maria säger:

    Väldigt rörande text måste jag säga... Gråter lite själv för min Mamma sa likadant till mig idag "gå till socialen och skaffa lägenhet så jag slipper se dig".
    det gör verkligen ont att höra sånt. Läser din blogg varje dag och den får mig på bättre tankar. Du är inte värdelös, du är en rkt bra och inspirerande tjej ska du veta!

    2012-09-24 | 20:41:57
  • Natta säger:

    Hej!!

    Alltså, ville bara säga att jag följer din blogg och jag tycker den är skitgrym. Så ta inte skit från andra utan fortsätt bara att stå för den du är precis som du gör nu, du är en förebild för många, även mig! Du verkar hur rolig och skön som helst så låt dig inte bli nedtryckt av andra utan var stark!

    KRAM!

    2012-09-27 | 00:13:56

Kommentera inlägget här: