gayisokey

Is Your Joke Still Funny?

Kategori: Allmänt

Ungefär så här kan jag känna ibland när idioter gör narr av folk som lider av självskada. Har lust att trycka upp en arm i ansiktet - SHUT THE FUCK UP JAG SITTER PRECIS BREDVID DIG. ungefär så.
att man skär sig har inget att göra med att man låtsas försöka ta självmord så folk tycker synd om en, utan att man har sån jävla fucking ångest så man inte klarar det mer och behöver smärta.

Det är tex som när killar blir så jäääävla arga att dom slår i saker. Dom gör ju inte det för dom tycker det är kul? Nej, dom gör det för dom måste få ut ilskan genom smärtan. på smma sätt när man skär sig uppstår ett lugn inom en som dämpar ångesten som det dämpar ilska. Det är som att man fokuserar på smärtan ist för ångesten. När man hållit på med detta ett längre tag blir man till slut beroende. det blir ens vardag liksom.

Tyvärr var jag en av dom personer som blev beroende men inte fan skyltade jag med det? inte många vet om att jag ens någonsin skurit mig om man inte sett mina armar/ben. jag levde på långärmade tröjor och tusentals armband för att dölja det i ett och ett halvt år!!!!! tills jag en gång skar så djupt i handleden att jag trodde jag skulle dö, på riktigt vilket väckte mig till liv och verkligen började tänka. jag lyckades tillslut att klara mig ifrån att skära mig och sysselsatte mig emd annat. Fast ärren fanns ju såklart ortfarande kvar.. men jag insåg till slut att jag inte kunde gömma mig längre det skulle ju finnas där tills den dag jag dör. och nu har jag kunnat visa mina ärr öppet och varit fri från självskada i ett år.

Men iaf det jag vill få fram är att, snälla tänk efter innan ni skämtar om självskada. Folk kan ta åt sig även fast det bara är på skoj. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: