gayisokey

tips för dig med acne och ärr!

Kategori: Allmänt

För dem som inte träffat mig irl så har jag sjukt risig hy med mycket ärr osv så
Detta ska jag börja göra för att få finare hy! :)

Naturliga produkter att testa vid ärr-läkning:


Citronjuice på områden med ärr
Tomat (färsk tomat juice) på huden
Mandelolja, massera in i huden.
Gurksaft, pressa ut saften, låt verka i 15 minuter - skölj.
Lavendel-olja. Appliceras med bomullstuss.
Banan. Mosa en banan, sätt på ärret - låt verka 7 minuter.
Olivolja. Masseras på ärr 2-3 gånger/dag.
Äggvita. Använd som ansiktsmask.
Honung, applicera honungsklickar på ärren, sov med det över natten.

Ansiktsmask för ärr:

Pressa en halv citronklyfta i en bunke (jag använder citron juice på flaska).
Blanda i 1 tesked olivolja,
1 matsked äggvita,

samt en bit mosad banan. Hur mycket banan du använder beror på hur fast du vill att din
ansiktsmask ska bli. Låt verka i 15 minuter. Skölj av och smörj slutligen in dig med mandelolja.

Jag har ingen mandelolja så jag ersätter den med en vanlig ansiktskräm!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: