gayisokey

svar på en komplicerad kärleks fråga

Kategori: Allmänt

Anonym Om: tips mot acne
Det här kanske låter konstigt men jag undrar verkligen om du skulle kunna hjälpa mig med en sak för du verkar vara bra på det här med att ge råd. 
Jag är LIVRÄDD för att 'komma ut' med att jag gillar tjejer.. jag älskar även en tjej jag känt i ungefär 2 år, hon är helt jävla underbar, finaste människan jag mött, hon gillar även mig men jag är så fast vid det här att jag måste vara straight för alla andras skull för dom tycker det ska va så och för dom är så fördömande att jag fortsätter springa efter killar och lämnar henne lite åt sidan, hur mycket jag än vill vara med henne fortsätter jag springa efter killar för att bli accepterad av samhället, av min familj och mina vänner, jag vågar inte ta deras reaktioner och är rädd för att förlora människor ur mitt liv genom att berätta detta. hur fasen ska jag ta mig till?? det enda jag vill är att sluta upp med att jaga killar och bara vara med henne, förstår inte varför det för mig är så svårt att göra det även fast det är vad jag vill.. helpmeplease. 

du och din flickvän är jättesöta tillsammans btw!! kram

Du har ju liksom redan någon du älskar, så varför låta andras fördomar få förstöra det? Hur ska samhället kunna bli av med alla dessa fördomar om man fortsätter att gömma sig. Ju mer som kommer ut desto mer vanligt blir det och folk börjar acceptera det mer. Och är det dina riktiga vänner så kommer dom inte att gå ifrån dig :) det kan du ta som positivt om du märker att folk lämnar dig, då blev du ju av med dem falska "vännerna"! Är man en äkta vän accepterar man sina vänner för de personer dem, så dem föddes till att bli.

För om du VET att du är gay (jag tolkar det som så med tanke på det du skrev) så lever du i en lögn om du "jagar" killar. Förhållandena kommer inte hålla i längden om du inte är lycklig med den du är tillsammans med.

Det bästa jag någonsin gjort var att komma ut för mina vänner, visst detr var ju såklart jobbigt då man aldrig vet till 100 % hur folk ska reagera men det var såå skönt efteråt. De flesta reagera knappt och sa bara något liknande - " ja det vet jag väl, haha". Det är faktiskt inte en enda som regerat negativt av mina vänner när det gäller min sexuella läggning!
Visst folk på nätet eller annat folk jag pratat med någon gång sådär, men ingen jag umgås med iallafall! För negativa saker kommer man höra om sig själv vart man en är, om alla möjliga olika saker. Din läggning är bara en av alla dessa tusentals saker. för alla har olika åsikter, om precis allt.

Varför ska man låtsas vara någon man inte är för att vissa i samhället inte håller med ska bli nöjd?
Alla är unika, var dig själv för allt annat är redan upptaget. - som jag brukar säga :)

Så mitt råd är att stå på dig! Det är inte så farligt som du tror, och om någon av något skäl inte skulla acceptera dig för din läggniing så FINE, den som förlorar en bra vän inte du. Lättaste sättet att komma ut är just när man redan älskar någon, då har du någon vid din sida som kan stötta dig. du har redan allt du behöver så kör på bara! :D och lycka till, det här klarar du galant.

Och tack så mkt! :D





Kommentarer


Kommentera inlägget här: