gayisokey

BrainStorming!

Kategori: Allmänt

En av mina drömmar är att resa över hela världen, utan handbagage och knappt några pengar.
När man väl fallit till bottnen, och man står där utan hem, bil, pengar, familj.. det är inte fören DÅ man inser hur bra man haft det, hur tacksam jag skulle ha varit för allt jag hade!
Så att sen när jag kommer tillbaka efter några månader så känner jag mer tacksamhet för just det jag har!
När min mamma flyttade så insåg jag hur tacksam jag skulle vara om hon flyttade tillbaka.
min lillebror är hemskt bortskämd!
och jag har ju själv varit där, så jag vet hur det är.
När han gnäller om att köttet inte är tillräckligt mört tänker jag ” han borde vara tacksam över att han får mat över huvudtaget”.
men om han hamnade på gatan utan mat och pengar så skulle han vara oerhört tacksam för
resterna av det någon annan ätit av tidigare.
det är ju som man säger, man inser inte hur bra man hade det för man förlorat det!
så just därför vill jag ”tågluffa” mig igenom världen med endast det jag ABOSLUT mest behöver!
inte mer pengar än vad som är nödvändigt osv.
och uppleva hur olika folk lever, hur deras kulturer skiljer sig från min kultur.
vad dom gör för att klara dagen och fortfarande vara positiv!
om man tänker efter så är dom som lever på gatan, tex många i afrika väldigt glada och positiva trotts att dom knappt har vatten att dricka!
medans människor i Sverige gnäller om att kaffet är för varmt, dom köper mer och mer saker och blir mer giriga, mer bortskämda och tillslut gnäller dom på ALLT! Det finns inget positivt kvar.. ingenting duger, allt kan bli snäppet bättre.
man blir inte mer lycklig för att man har mer saker mer pengar.
man bli lycklig för att man är tacksam för det man har.
En av mina drömmar är att resa över hela världen, utan handbagage och knappt några pengar.
När man väl fallit till bottnen, och man står där utan hem, bil, pengar, familj.. det är inte fören DÅ man inser hur bra man haft det, hur tacksam jag skulle ha varit för allt jag hade!
Så att sen när jag kommer tillbaka efter några månader så känner jag mer tacksamhet för just det jag har!
När min mamma flyttade så insåg jag hur tacksam jag skulle vara om hon flyttade tillbaka.

min lillebror är hemskt bortskämd!
och jag har ju själv varit där, så jag vet hur det är.
När han gnäller om att köttet inte är tillräckligt mört tänker jag ” han borde vara tacksam över att han får mat över huvudtaget”.
men om han hamnade på gatan utan mat och pengar så skulle han vara oerhört tacksam för
resterna av det någon annan ätit av tidigare.
det är ju som man säger, man inser inte hur bra man hade det för man förlorat det!

så just därför vill jag ”tågluffa” mig igenom världen med endast det jag ABOSLUT mest behöver!
inte mer pengar än vad som är nödvändigt osv.
och uppleva hur olika folk lever, hur deras kulturer skiljer sig från min kultur.
vad dom gör för att klara dagen och fortfarande vara positiv!

om man tänker efter så är dom som lever på gatan, tex många i afrika väldigt glada och positiva trotts att dom knappt har vatten att dricka!
medans människor i Sverige gnäller om att kaffet är för varmt, dom köper mer och mer saker och blir mer giriga, mer bortskämda och tillslut gnäller dom på ALLT! Det finns inget positivt kvar.. ingenting duger, allt kan bli snäppet bättre.

man blir inte mer lycklig för att man har mer saker mer pengar.
man bli lycklig för att man är tacksam för det man har.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: