gayisokey

Lesbiska termer!

Kategori: Allmänt

Shuueee fouuks!
Idag tänkte jag berätta lite om lesbiska termer:) folk har ju oftast bilden av en lesbisk som väldigt killig annars tror dom inte på att man är seriös? så jag tänkte berätta vad för olika "sorters" lesbiska det finns!
Jag valde ut dom fem vanligaste grundade varianterna.

Jag gjorde ett liknande inlägg på min förra blogg men tänkte lägga upp en igen ifall det är folk som missat att läsa på förra :)

vill bara till lägga att bara föra att jag säger att tex "butch är dominant is ängen" menar jag såklart inte ALLA men de är kända för att vara det. Som att säga att killar tycker om att kolla på fotboll dricka öl och spela tv spel liksom :'D

"Femme/Lipstick lesbian" är en som klär sig feminint, sminkar sig, föredrar pumps före platta skor och är allmänt TJEJIG. Men det betyder inte att hon måste vara den "undergivna" i förhållandet när det gäller i sängen utan hon kan vara dominant också beroende på vad personen föredrar.
'
"Chapstick/soft butch lesbian" Dom är inte såå himla feminina, dom är lite mer slappa och klär sig skönt men ändå inte killigt..som converse jeans och linne. Det är ganska svårt att förklara men dom är väl typ "normala" skulle jag säga. 

"Dyke/Butch lesbian" ser mer ut som killar och har oftast kort hår, klär sig i kill kläder och är dominanta (in the bed).Dom är lite "tuffare" och var förmodligen pojkflicka som liten!

"Futch lesbian"
 är en typiskt version av MIG. Dom kan vara butch ena dagen och använda kill jeans tshirts osv och sen dagen efter bära klänning och klackskor! Man varierar alltså mellan femme och butch vid olika tillfällen.

"Stone Butch lesbian" 
är den versionen av en lesbisk som ser nästan exakt ut som en kille och tycker inte om att "få" utan vill bara "ge" när det gäller sex oftast, gäller såklart inte alla! dom tycker alltså inte om att bli berörd på "det" viset (oftast). Det slutar i det flesta fall med att dom byter kön helt och hållet för dom ser sig själva som kille men född i fel kropp.



här är bilder på exemplen!



(femme/lipstick lesbian)

Lipstick LesbiansThe Plastics



(Chapstick/ soft butch lesbian)

The Soft Butch!


(Futch lesbian, fick bli bilder på mig haha)
Foto: Vart i Valbo och köpt ny jeansskjorta och ett par hängslen idag!:D http://instagr.am/p/NCGQOKC90N/

(Dyke/Butch) maskulin men ser ändå ut som en tjej och använder oftast kajal mascara osv :)



(stone Butch) 





Det var typ det jag ville berätta idag.. Om det är något mer ni vill veta eller funderar över så är det bara att kommentera jag svarar mer än gärna på frågor! :)

Kommentarer

  • The girl with the green eyes säger:

    fan vad fin du är

    2012-07-24 | 15:30:53
  • bisexuell tjej som inte kommit ut... säger:

    hej jag undrar bara hur du visste att du va gay? hur kom du ut till dina vänner och din familj? hur reagerade dem? var det några av dina kompisar som sluta vara med dig bara för att du är gay?
    jag vet inte riktigt vad jag ska göra, jag gillar killar och är tsm med killar, men ibland undrar jag om de verkligen är rätt för mig. jag tänker på tjejer och trifs bättre med tjejer, jag är t.o.m aktraherad av några av mina tjejkompisar. känns som att jag inte riktigt vet vem jag är och jag vet inte vad jag ska göra heller. har du några förslag på någonting man kan göra?

    2012-07-24 | 23:18:17
  • bisexuell tjej som inte kommit ut... säger:

    antar att du inte har nå bra svar..jag får komma på det själv i guess

    2012-07-26 | 17:48:35

Kommentera inlägget här: