gayisokey

Att komma ut och hantera det osv

Kategori: Allmänt




Jag har vetat sen mellanstadiet att jag tyckte om tjejer då jag var kär i en av mina bästa vänner över tre år!
det är när det gäller killar som jag varit osäker på då jag aldrig varit kär i en kille.

Jag berättade för mina vänner att jag träffat en tjej som jag tyckte om och att jag var bisexuell :) De flesta som är rädda för att komma ut brukar komma ut som bisexuell först då det är mer accepterat generellt, än att vara 100 % Gay.

Mina föräldrar fick jag dock inte berätta för sj, utan min pappa läste sms i min mobil och fick reda på det så, och min bror berättade för min mamma så fick inte berätta det själv för henne heller..

De flesta visste redan att jag tyckte om tjejer, det var liksom inte en "chock" haha. Det märks ju oftast! och båda mina föräldrar tog det jätte bra :) min pappa tror dock fortfarande att det bara är en "fas" jag går igenom för att få uppmärksamhet, menmen jag bryr mig inte så mycket om det då jag vet själv att det inte är någon fas utan en del av vem jag är.

Alltså är du säker på att du är bisexuell så borde ju gå ut med det. Det känns såå mycket skönare när man väl kommit ut och kan prata öppet om det!! om det är någon som inte kan acceptera det så är den inte värd att ha dig som vän iallafall. 
Och även om du fortfarande är osäker kan du ju säga att du är osäker? man måste ju inte sätta etikett på sig själv där det står "GAY/BISEXUELL/" i pannan. Varför ska man ens katigoriseras igentligen. varför inte bara vara liksom :)

De flesta som som är osäkra på vad dom har för läggning och ber mig om råd om vad dom ska göra brukar jag bara säga något i stil med - man behöver ju inte grubbla över något som inte skett, alltså blir du kär i en tjej så tar du tag i det DÅ, varför ska man lista ut innan om man tycker om tjejer när det inte spelar någon roll, inget förändras ju fören man faktiskt är kär i någon?

Så om du nu är osäker, vänta tills du väl hamnar där! så slipper du grubbla. sen kan du ju prova dig fram om du är behov av att veta snarast av någin anledning på fester och prata med folk osv :)


Vill du prata privat finns jag på FB! har hjälpt en hel del tjejer faktiskt så du kan lita på mig att jag inte berättar för folk osv :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: