gayisokey

Skillnader mellan tjejer och killar som är homosexuella

Kategori: Allmänt


Hejhopp gummisnopp!
Tänkte dela med mig av en liten uppsats jag skrev på svenskan för något år sedan angående homosexuella och hur lesbiska samt bögar behandlas på olika sätt!

(Detta har inte hänt på riktigt utan var bara en inledning om liknande händelser jag själv och folk jag känner varit med om)

Har aldrig någonsin känt mig så kränkt som jag gjorde på festen i helgen.  Några killar tjatade om att två tjejer skulle kyssa varandra men sedan när frågan om att homosexuella ska få gifta sig kom på tal så började killarna på en gång grimasera och gorma ”nej usch vad äckligt att knulla varan i röven”, ”att två killar har sex är onaturligt och en synd!”.
En synd? Bara för några minuter sedan så var det super sexigt med att två av det kvinnliga könet kysstes, även lesbiskt sex är mer acceptabelt och de flesta killar finner det ”sexigt” men när det gäller två killar så är det äckligt och onaturligt.

Hur kommer det sig att det är betydligt mycket fler killar som är emot homosexualitet än tjejer?
Jag tror att det har med rädsla och ”erfarenhet” att göra. Vi tjejer är väldigt intima med varandra oavsett läggning vilket killar oftast inte är och kan därför bli skrämda av tanken av två killar tillsammans på ett sexuellt sätt.
Frågan är om det är själva sexet eller kärleken som dem är emot? Det är ju trotts allt nästan alltid sexet som diskuteras när det gäller homosexuella men aldrig kärleken som verkligen spelar roll.
Att två män är tillsammans måste inte innebära att man har analsex, utan det beror ju helt på vad individerna tycker om men hur dem två väljer att ha sex har ingenting med deras kärlek till varandra att göra.  Dessutom så påstår majoriteten av det manliga könet av min egna erfarenhet att analsex inom ett heterosexuellt par är okej men så fort det involverar två män så är det äcklig.

Forskare har inte funnit någon förklaring till varför vissa människor är homosexuella. På samma sätt som att man inte kan välja vilken hudfärg, hårfärg eller ögonfärg man föddes med, så kan man inte välja sin sexuella identitet. Homosexualitet är inte heller någonting man kan bota då det inte är en sjukdom utan en del av ens personlighet, vem man är helt enkelt.
Att religiösa påstår homosexualitet är en synd är samma sak som att påstå att man har sig själv att skylla som föddes vänsterhänt.  Har man syndat har man valt att synda, men att födas till att attraheras av ett annat kön än det mest vanliga är ingenting man kan påverka eller rå för och borde då inte få kallas för synd.
Om människan inte hade delat in kärlek i olika grupper utan det bara fanns en sorts kärlek så skulle hat inte finnas. Om orden så som ”bög”, ”lesbisk” ”bisexuell” m.m inte fanns utan bara ordet kärlek så skulle homofobi förmodligen inte existera. 

Vad tycker ni? håller ni med mig om att lesbiska accepteras mer än bögar?

Kommentarer

  • emma säger:

    Det är synd att det är så med de är verkligen så men nått jag inte kan sluta tänka på är att killar tycker det är äckligt att "två killar knullar varran i röven" men endå ska många killar hela tiden försöka få kuk jävleln i brudarnas anal? o.O

    2012-04-16 | 23:27:09
    Bloggadress: http://forskalle.blogg.se/
  • Anonym säger:

    frågestund i min blogg .. fråga gärna något ! <3

    2012-04-16 | 23:47:24
    Bloggadress: http://prieduls.blogg.se/
  • Beundrare säger:

    Jag håller med dig, allt du skrev är ju sant. Jag tycker det är dåligt att det ska behöva vara såna problem, man är ju säg själv och det är det viktigaste:) sen om andra människor som inte gillar bögar, lesbisk eller bisexuell dom kan hålla sina ord för sig själv! Jag tycker du och alla andra ska bara skita i vad dom säger och tycker och bara leva som alla andra personer gör. Alla är lika mkt värda oaset läggning. LIVE YUOR LIFE<3

    2012-04-17 | 10:53:34
  • yasmine modell mamma och fru säger:

    allt bra?

    intresserad av ett bloglovinbyte?

    KRAAAM

    2012-04-17 | 14:21:24
    Bloggadress: http://yasminegill.blogg.se/
  • emmie säger:

    Fin blogg! :3

    2012-04-17 | 15:35:29
    Bloggadress: http://koolstoribro.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Vill du vinna usa twisted bikini?



    Det är superduper enkla regler!



    http://danamisaghi.blogg.se/2012/april/vinn-usa-bikini.html#comment

    2012-04-17 | 15:52:53
  • Ida säger:

    Tack detsamma :)

    2012-04-17 | 19:42:23
    Bloggadress: http://iduzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här: